Ardustore.dk › Forum › Projektidéer & Deling › Automatisk plantevander
Tagget: projekt
- Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måneder, 1 uger siden af Admin.
- ForfatterIndlæg
- 7. december 2024 kl. 22:28 #31217BjørnDeltager
Jeg planlægger at lave et kredsløb der automatiskt vander planter og jeg har disse ting fra shoppen indtil videre jeg vil bruge til det.
– Jord Hygrometer Fugtighedsmåler Relæ Module – 12V
– Mini Water Pump 12V Motor Water Dispenser
Jeg kan ikke se hvordan jeg giver strøm til hygrometeren og hvilke fitting skal til vand pumpen og hvilken kasse ville være god til and havde alt i.
For hygrometeren står der også “Using the company’s production of high-quality soil sensor for detection of soil moisture, and the surface of the nickel plating, widening of the sensing area can improve conductive properties, prevent soil contact is easy to rust, prolong service life” som jeg ikke rigtig forstår, skal føleren ikke ned i jorden eller skal den havde noget beskytning?7. december 2024 kl. 22:40 #31218AdminKeymasterHej Bjørn. Jeg kigger på det i morgen og finder hvad du skal bruge, og hvordan du opstiller det. 🙂
Sensoren monteres direkte i jorden, men da printpladen ikke er beskyttet holder den nok ikke længe. Vi har noget som er bedere. Skal nok finde hvad du skal bruge 🙂
8. december 2024 kl. 05:32 #31225AdminKeymasterJeg ville bruge dette modul:
Jord Hygrometer Fugtighedsmåler Probe ModuleTilslut modulet til din arduino som vist på produkt siden, og tilføj et 1-kanal 5V relæ til at aktivere din pumpe.
Optokobler Relæ 1-Kanal 5V LOW/HIGH ModuleBrug denne pumpe med en 12V 5A forsyning.
Mini Water Pump 12V Motor Water Dispenser
Power Supply Adapter DC 12V 5ADen pumpe vi har er 6mm og alle slanger og fittings passer til:
Fittings
PVC Flexible Slanger8. december 2024 kl. 15:04 #31247BjørnDeltagerTak for svar, men grunden til jeg valgte den anden var pga. jeg mener at en arduino ville være lidt overkill til dette projekt. Men jeg kan se, at den hygrometer du viser også kan virke standalone. Så jeg tænker at lave et spændingsregulator kredsløb som lave de 12V fra forsyningen til 5V, så forventer jeg at det ville virke.
Lad mig vide om det kunne lade sig gøre.8. december 2024 kl. 15:06 #31248AdminKeymasterOkay, du behøver faktisk heller ikke en arduino til dette modul:
Jord Hygrometer Fugtighedsmåler Probe ModuleDu bruger bare D0 (Digital output) til relæ modulet 🙂
8. december 2024 kl. 15:18 #31251BjørnDeltagerSuper, glemte at spørge om pumpen skal have male pres fittings eller noget andet?
8. december 2024 kl. 15:34 #31259AdminKeymasterDu bruger bare det jeg fik linket til, det passer til. 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.