- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 3 dage siden af .
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Ardustore.dk › Fora › Generel Diskussion › Hjælp til cosplay-projekt
Hjælp en glad begynder!
Jeg er ny indenfor programmering af lyd og lys, og vil høre, om I måske kan hjælpe mig med et cosplayprojekt.
Jeg vil gerne lave et relativt kompakt setup, der kan følgende, når jeg holder en knap inde:
Tænde tre LED-strips med komet-effekt, dvs. at de tænder én ad gangen indtil alle er tændt.
Imens de tænder, vil jeg gerne kunne afspille en lyd, der er en “summelyd”, der stiger i intensitet, indtil alle LED’erne er tændt, hvorefter intensiteten af “summelyden” holdes.
Når jeg slipper knappen igen, gad jeg godt at LED-strip’en slukker med omvendt komet-effekt, dvs. at de slukker én ad gangen i den rækkefølge, hvor de oprindeligt tændte, mens “summelyden” falder i intensitet og går ud når LED’en er helt slukket.
I den helt perfekte verden har jeg tre forskellige knapper, der alle tre afspiller samme lyd, men som får LED-strips’ne til at lyse i hver sin farve, f.eks. rød, blå eller grøn
Er det overhovedet muligt? Og hvad skal der i så fald til af grej?
Jeg kan godt finde ud af at lodde ledninger, men ellers er jeg ret blank på det.
Alle tanker og forslag modtages med kyshånd.
De bedste hilsner fra Frederik
HejFredrik, har du overvejet at bruge WS2812 led strips? 🙂
Telefonen har åben:
Mandag-Fredag 07.00 – 16.00
Lørdag-Søndag 09.00 – 12.00
Kontakt os:
Mail: info@ardustore.dk
Telefon: 41403333
Virksomheden:
Ardustore.dk
Klinkbjerg 4B
6200 Åbenrå
CVR: 39973804
Afhentning: Ordren som afhentes bliver lagt i postkassen som er låst med en kode. Koden kommer i den mail som sendes når pakken kan afhentes. Vores postkasse er på væggen i gården.
Vi er meget mere ind bare en webshop, vi tilbyder også forskellige service.
– Udvikling af egen PCB print
– Salg af komplet styringer
– Software udvikling
– Programmering
– 3D Design af kasser
Skriv til os på info@ardustore.dk
Vi vil prøve noget nyt! Der findes ingen sider i Danmark som tilbyder forums inde for Arduino! Derfor har vi prøvet at lave et lille univers for Arduino entusiaster.
Telefonen har åben:
Mandag-Fredag 07.00 – 16.00
Lørdag-Søndag 09.00-12.00
Kontakt os:
Mail: info@ardustore.dk
Telefon: 41403333
Virksomheden:
Ardustore.dk
Klinkbjerg 4B
6200 Åbenrå
CVR: 39973804
Webshoppen er ikke en butik som kan besøges. Men det er muligt at afhente ordre, dog efter aftale via mail eller tlf. (Også i weekenden)
Afhentning: Ordren som afhentes bliver lagt i postkassen som er låst med en kode. Koden kommer i den mail som sendes når pakken kan afhentes.
Vi er meget mere ind bare en webshop, vi tilbyder også forskellige service.
– Udvikling af egen PCB print
– Salg af komplet styringer
– Software udvikling
– Programmering
– 3D Design af kasser
Skriv til os på info@ardustore.dk
Vi vil prøve noget nyt! Der findes ingen sider i Danmark som tilbyder forums inde for Arduino! Derfor har vi prøvet at lave et lille univers for Arduino entusiaster.