Ardustore.dk › Forum › Projektidéer & Deling › Lyd komponenter
- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måned siden af Admin.
- ForfatterIndlæg
- 12. december 2024 kl. 15:16 #31452LauritsDeltager
Jeg vil gerne have et råd eller to ift. et projekt jeg skal til at starte. Jeg har udviklet software i et par år, men jeg er lige begyndt at interessere mig for hardware også, så der ville det være super fedt med lidt hjælp 🙂
Jeg forsøger at lave et projekt, hvor en Arduino (kunne også være en anden computer, hvis den passer bedre) modtager MIDI-data via USB fra mit keyboard (ikke keyboard som tastatur, men sådan et man spiller musik på).
Jeg vil programmere den sådan at MIDI-data’en laves om til nogle lyde inde i Arduino computeren. Der skal også være nogle “knobs” som man kan dreje på og derved ændre hvilken lyd man får ud. Til sidst skal den sende lyden den har lavet ud til et headphone stik.
Jeg forventer at skulle bruge følgende:
– Arduino
– USB A port
– Hovedtelefon stik
– 4 knobs/KY-040 Rotary Encoder Module, hvor output læses af Arduino og får softwaren til at ændre på lyden.Jeg har bare brug for hjælp til hvilken Arduino, USB og headphone porte jeg skal købe. Jeg tror godt jeg kan samle det på et breadboard som jeg har 🙂
12. december 2024 kl. 20:45 #31465AdminKeymasterHej Laurits. Jeg har fundet dette link, er det noget du kan bruge, eller er det helt ved siden af? 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.