Ardustore.dk › Forum › Projektidéer & Deling › RFID Projekt idéer
- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge, 5 dage siden af Admin.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- ForfatterIndlæg
- 5. januar 2025 kl. 19:54 #32338KentBruunDeltager
Nogle der har nogle gode RFID Projekt idéer de kunne tænke sig
at dele med mig…Jeg har selv leget med RFID RC522 Reader & Writer Modul,
på en Arduino Uno, sat op med et 2004 display.Jeg har leget lidt med om kodning af kort og opsætninger..
Men kunne godt tænke mig lidt mere leg / info med det modul
5. januar 2025 kl. 20:45 #32340AdminKeymasterHej Kent. Har du prøvet at lave et alarm system? 🙂
Du skal bruge:
x1 RFID RC522 Card
x1 Arduino UNO
x1 Breadboard
x2 LED(Red,Green)
x1 Buzzer
x1 Servo Motor#include<Servo.h> #include <SPI.h> #include <RFID.h> RFID rfid(10, 9); //sda and reset pinleri const byte rled = 7; const byte gled = 6; const byte buzzer = 3; boolean permission = true; // boolean değişkeni byte card[5] = {107, 135, 241, 197, 216}; //sistemin tanıyacağı kart numarası Servo servo; //created servo object void setup() { Serial.begin(9600); SPI.begin(); rfid.init(); //RFID başlattık pinMode(7, OUTPUT); pinMode(6, OUTPUT); pinMode(3, OUTPUT); servo.attach(5); // servo pini } void loop() { servo.write(0); permission = true; if (rfid.isCard()) { //kart okursa... Serial.println(" -ARDUINO HOCAM- RFID SECURTY SYSTEM------CARD READ-----"); if (rfid.readCardSerial()) { // kart numaralarını yazdırıyoruz Serial.println(" "); Serial.println("CARD NUMBERS"); Serial.println(""); Serial.print(rfid.serNum[0]); Serial.print(" , "); Serial.print(rfid.serNum[1]); Serial.print(" , "); Serial.print(rfid.serNum[2]); Serial.print(" , "); Serial.print(rfid.serNum[3]); Serial.print(" , "); Serial.print(rfid.serNum[4]); Serial.println(" "); } for (int i = 0; i < 5; i++) // kart numaralarını karşılaştırıyoruz { if (rfid.serNum[i] != card[i]) // boolean dedğişkenini burada false yapıyoruz { permission = false; } } if (permission == true) // { Serial.println("IZIN VERILDI"); digitalWrite(rled, LOW); digitalWrite(buzzer, HIGH); delay(50); digitalWrite(buzzer, LOW); delay(50); digitalWrite(buzzer, HIGH); delay(50); digitalWrite(buzzer, LOW); digitalWrite(gled, HIGH); servo.write(90); delay(2000); } else // FALSE ise aşağıdaki işlemler. { Serial.println("IZINSIZ GIRIS!!!!!!!"); digitalWrite(buzzer, HIGH); delay(300); digitalWrite(buzzer, LOW); digitalWrite(buzzer, HIGH); delay(50); digitalWrite(buzzer, LOW); digitalWrite(buzzer, HIGH); delay(50); digitalWrite(buzzer, LOW); digitalWrite(rled, HIGH); delay(500); digitalWrite(gled, LOW); servo.write(0); delay(2000); } rfid.halt(); //RFID sonlandırılıyor. } else //diğer türlü yeşil ve kırmızı LED ler sönsün. digitalWrite(gled, LOW); digitalWrite(rled, LOW); }
- Dette svar blev ændret 1 uge, 5 dage siden af Admin.
Medier:
You must be logged in to view attached files. - ForfatterIndlæg
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.