Ardustore.dk › Forum › Projektidéer & Deling › Throttle quadrant
- Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måneder siden af Toxic mooncake.
- ForfatterIndlæg
- 10. december 2024 kl. 19:14 #31378Toxic mooncakeDeltager
Hej. Jeg er ved at lave en throttle quadrant. Og fandt et skema, eller kode, til micro der skulle have 32 knapper og 8 axer. Hvilket ville være nok, jeg skal kun bruge 6 axer og 21 knapper. Men har lidt svært ved at finde ud af om det overhovedet kan lade sig gøre. For så skal man vidst bruge button matrix? Og det kan ikke virke med toggle switches? Har i nogle ideer til hvad der egentligt skal til? Og hvad der kan lade sig gøre? Det er noget af en jungle at se igennem hvad alle folk siger. Har lavet simple button box og sådan noget før. Det her er et lidt mere avanceret projekt, men har allerede designet det hele, mangler bare kode og lednings delen. Ville godt kunne gøre det hele med en stor arduino, en mega, men den kan ikke rigtigt være i mit design. Ville gerne bruge den micro jeg har hvis det kan lade sig gøre.
10. december 2024 kl. 19:56 #31381AdminKeymasterDu kan altid udvide dine ind- og udgange med en expander, så har du også mulighed for at programmere dine input.
PCF8575 16 Channel IO Expander I2C ModuleHvis jeg skal hjælpe dig mere, skal jeg lige vide hvad du mener med “axer”. 🙂
10. december 2024 kl. 19:59 #31382Toxic mooncakeDeltager6 axis. 6 potentiometer. Så hvis jeg køber en i2c modul, så kan jeg godt have 6 pot samt 5 momentary og 6 toggle swicthes slået til en pro micro? 🤔
10. december 2024 kl. 21:54 #31384Toxic mooncakeDeltagerJeg har kigget lidt på det. Har jeg forstået det rigtigt, den Io expander giver mig 8 ekstra porte til min arduino micro? Så istedet for 20 får jeg 28? Så jeg kan sætte 8 knapper til den expander, og så sætte resten af mine knapper samt potentiometer til micro og derved have nok til det hele? 🤔
10. december 2024 kl. 22:03 #31386AdminKeymasterJep! 🙂
12. december 2024 kl. 19:56 #31463Toxic mooncakeDeltagerJeg har godt nok mange problemer med at få dem til at virke, har prøvet 30 sketches. Jeg kan ikke få den frem til at virke når man trykker på en knap. Er det noget du kan hjælpe med? Den kan sagtens findes på adress 0x21. Men kan ikke få den til at virke på “joystick”.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.